fredag 16. februar 2007

Introduksjon

Hensikten med denne bloggen er å utvikle en norskspråklig spalte for politikk, historie, journalistikk m.m. med hovedvekt på det som skjer i USA og i resten av verden med hensyn til amerikansk globalpolitikk men som får begrenset eller ingen dekning via ortodokse media og som i de senere år har spesielt glimret med sitt fravær i amerikanske kommersielle media, som etterhvert har blitt konsentrert på stadig færre hender i form av monopol-konglomerater.



I skrivende stund er det usikkert om denne bloggen kommer til å holde det jeg her forsøker å love, da en blogg av denne typen med god kvalitet kan kreve mer arbeide enn jeg har tid og anledning til å nedlegge.



Jeg ønsker å trekke mesteparten av mitt stoff fra det amerikanske radio- og TV-programmet "Democracy Now!" med Amy Goodman, som jeg også håper å kunne gi en del grundigere omtale. For alle som lytter til og leser engelsk problemfritt vil jeg anbefale "Democracy Now!"

Sendinger av "Democracy Now!" fra 2000 til 2007 kan lastes ned fra archive.org:

http://www.archive.org/details/democracy_now_vid

Jeg håper å finne tid til å oversette enkelte intervjuer og kanskje også foredrag. Tiden vil vise.